Elgåløpet Invitational 2025
Nytt, sosialt hundeløp i Norge! Ca. 160-220 km
-
Distansen blir cirka 160-220 km. Løypa vil gå i allerede eksisterende scootertrase, men vi må komme tilbake til nøyaktig trase seinere. Uansett vil alt foregå på Sjekkpunkt Elgå: start, hvile, målgang og sosialt samvær.
-
Grovt program: ankomst Elgå seinest fredag ettermiddag, start hundeløp ca kl. 21.00- 23.00, kjøring ca 7-8 timer, hvile 5-6 timer på Sjekkpunkt Elgå, samme sløyfe en gang til, målgang ettermiddag lørdag. Dusj, middag, bålfyring i storlavvo og peisestua, sosialt samvær. Søndag: hjemreise eller frivillig treningstur med hundene.
-
Maks 10 hunder/minimum 8 hunder ved start, minimum 6 hunder i mål, inkludert hund i sleden.
-
Tracking og påmelding via LiveRace.
-
Startrekkefølgen trekkes i god tid før løpet. Stolpene på Sjekkpunkt Elgå er nummererte (kart følger etter hvert!), og du starter fra samme stolpe som startnummeret ditt. Hundene kan ligge på halm ved stolpen din hele helga -- eller på kassa lørdagsnatta, hvis du foretrekker det.
-
Startavgift er 4000,- og inkluderer middag lørdag kveld for kjøreren. Topp 10 vil motta pengepremier fra potten med startavgift, samt andre premier.
-
I ordet "Invitational" ligger det at arrangøren vil kunne invitere en eller flere hundekjørere, som vil slippe å betale startavgift.
-
Elgåløpet er et samarbeid mellom Femundløpet, Femund Lodge og andre næringsdrivende i Elgå.
-
Mer info følger snart. Vi håper å få opp påmeldingen og oversikt over overnattingsmuligheter i løpet av oktober.
Our Story
Every website has a story, and your visitors want to hear yours. This space is a great opportunity to give a full background on who you are, what your team does, and what your site has to offer. Double click on the text box to start editing your content and make sure to add all the relevant details you want site visitors to know.
If you’re a business, talk about how you started and share your professional journey. Explain your core values, your commitment to customers, and how you stand out from the crowd. Add a photo, gallery, or video for even more engagement.